luni, 31 ianuarie 2011

“Somer cu diplomă”

Să iti găsesti un loc de muncă bun, adică bine plătit şi cu posibilitatea de a te dezvolta profesional, nu prea mai are legătură cu studiile absolvite, disciplinele studiate sau competenţele dobândite. Ţine mai mult de noroc. Dacă esti chiar ghinionist, ai mari şanse ca titulatura ta profesională să fie: “Somer cu diplomă”.

Deci avem o problema, cel putin noi care ne roadem coatele pe băncile şcolii. Eu sunt total confuz; să mai merg la examene sau să-mi caut norocul prin lume. Aş fi tentat să aleg a doua variantă, şi vă spun de ce: venitul lunar mediu net al unui absolvent de studii superioare din ultimii 5 ani este de 1.087 Ron. Pe bune! Am citit pe hotnews.com, cică au făcut un studiu... nişte domni... care se pricep la din astea. Hmmm... mai bine studiau “norocul în viaţa” să ne dea detalii, sau coordonate să-l găsim, fiindcă din câte ştiu eu, 1.087 Ron nu înseamnă prea mult, e chiar puţin. Puţin şi deloc motivant, pentru aceşti bani nu sunt nerăbdător să încep să lucrez, şi nici nu mi-ar ajunge pentru chirie plus cheltuieli.


Eu mă pot considera norocos daca voi avea posibilitatea să lucrez în domeniul pe care îl studiez acum, şi voi face tot ce pot pentru ca acest lucru să se întâmple. Nu există locuri de muncă în domeniu!?!? Atunci să le inventăm, fiindcă nu vreau să fiu doar un “somer cu diplomă”.


Andrei Reinche

2 comentarii:

  1. Asta e intr-adevar o problema reala. Faptul ca salariile sunt mici si nu sunt locuri destule pentru tinerii absolventi duce la o emigrare in masa catre alte tari unde chiar studentii pot avea o sansa reala la o cariera de succes. Acest lucru trebuie schimbat si e foarte bine ca suntem oameni cu initiativa. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Avand in vedere ca venitul min. pe economie este de 670 lei lunar, tind sa cred ca e un pic mai bine pentru cei cu studii superioare, care au cativa banuti in plus fata de suma de mai sus.
    Asta nu inseamna ca adaosul respectiv acopera cheltuielile facute in anii de facultate, dar cum "daca nu ai carte, nu ai parte", mai bine "somer cu diploma" decat necalificat.
    In cadrul ofertelor de munca, intotdeauna va avea intaietate cel licentiat.

    RăspundețiȘtergere